2006-05-15

50 år!

I lördags fyllde jag 50 år.

Den närmaste familjen kom och firade, men det mer "offentliga" firandet kommer ske i sommar, den 15 juli.

Då firar Marie och jag också vårt Silverbröllop, så vi tänkte att vi slår ihop det till en fest.

Tänk, 25 år har gått. Det har gått fort. Men tänkt vad mycket jag, och vi har fått vara med om under dessa 25 (50) år!

Med våra 7 barn är vi rikt välsignade, även om det inte varit lätt, och vi har fått kämpa på många plan.

Jag ser med stor spänning och positiv förväntan på nästa 25 år, som jag räknar kommer att bli lika innehållsrika som de senaste 25 (50)!

Du som vill ge en gåva: Ge den till FHI-Sverige, De hungrandes vänner, Bankgiro 5228-7109. Du kan läsa mer om FHI-Sverige här.

Vi arbetar med bistånd och utvecklingshjälp på kristen grund, med ett wholistiskt tänkande, och den svenska avdelningen stödjer ett projekt för föräldralösa barn i Rwanda. Läs mer om CHH-projektet på vår webb.

Vi är en förening, så du kan bli medlem om du vill stödja oss och få mer information om vårt arbete.

Utöver gåvor till FHI-Sverige fick jag också en kurs i Hebreiska, som jag genomför via internetuppkoppling till Israel. Det är för att fräscha upp mina kunskaper i modern hebreiska, speciellt tal och hör-förståelsen.

Inga kommentarer: