2007-05-17

Cyniskt påverkan och utnyttjande av barn

I mitt föregående inlägg gav jag ingen kommentar. Ni som läst Mikael Åhmans kommentar förstår att jag nu måste lämna en kommentar.

Ni hittar de ursprungliga klippen från Palestinsk och annan arabisk TV här på MEMRI:s site. Whitaker som kritiserade den tidigare filmens översättning skriver: "Memri's translations are usually accurate".

Om ni kollar på några av de klippen som visas så ser man att det är tydlig propaganda riktat mot barn, och i vissa fall uttnyttjande barn och deras känslor. Se t.ex det klipp som jag visar nedan.

Min kommentar är: Är det rätt att påverka barn på detta sätt? Är det rätt att utnyttja barn på detta sätt? Skulle vi acceptera det på svensk TV? I något syfte?

I mina ögon är det hjärn-tvätt.

Ni får själva dra era slutsatser.




eller denna:





En annan site som visar vad som pågår i det palestinska samhället är följande site Palestinian Media Watch.

Jag vill till detta säga att jag inte försvarar Israeliska övergrepp mot den palestinska befolkningen. Men rapporteringen av vad som pågår i den israelisk-palestinska konflikten behöver bli mer balanserad och spegla vad som görs och händer från båda sidor. Samt visa positiva händelser och företeelser från båda sidor.

Svensk mediar är oftast ensidig, och ytlig i sina analyser.

Inga kommentarer: